I migliori ristoranti di cucina altre cucinenella città Chivasso della Torino
2 ristoranti in GastroRanking
Ordinare per
Ristoranti vicini
6,2
862 Recensioni |
Il Duomo Lounge & Cocktail
Chivasso
11/06/2024: Last night in the company of a colleague we asked for a sparkling wine from Alta Langa... without asking the price... after opening it and tasting it we realized it wasn't good and we informed the barman of the defect.... he did. he immediately resented us by replying that he couldn't do anything about it and that we would have to pay for it... we replied that we are good people and that the observation made was not an excuse for not paying for the bottle (of which we didn't even know the price) but an observation to be addressed to the owner if necessary.
In the meantime we ordered another bottle and started drinking it...
after a few minutes the barman returned telling us that he had consulted by telephone with a person who knows about wines and who confirmed, unlike what we had reported, that the bottle was good. Overlooking the barman's rudeness and incompetence, we pointed out that perhaps it would have been more professional to give the connoisseur the opportunity to taste it and that in any case it wasn't a problem for us to pay him for this bottle (we had already ordered another one).
After a few minutes, a lady with a grumpy and arrogant manner approached our table, telling us that she was the owner of the place and that she had been informed of the situation,,,, contesting our observation on the wine....she told us that other bottles equal they were good and therefore our criticism could not be correct.
He also pointed out to us that the boy who had served us is a barman and therefore a wine expert, therefore he invited us to pay for the bottle... (of which we did not yet know the price).
We pointed out to her that wines can be ruined, that on our part there was no problem in paying for this blessed bottle but that in any case it would have been more appropriate to have someone qualified judge the contents... after about ten minutes, the Leaving the restaurant, the owner informed us that the bottle we were drinking was on offer while we had to pay for the one we were criticizing because in her opinion it was good. Leaving aside comments on manners and competence, we reiterated that paying for the bottle had never been questioned for us... however we accepted the offer...
Price of the defective bottle paid €75... price of the good bottle offered €45. Given that we don't understand the owner's principle that led her to make this choice, if there hadn't been these unprofessional and arrogant behavior, we would have given the bartenders €75 for the defective bottle as a tip.
Compliments to the owner and barman of Dom's.
When selling bottles at a price of €75 or more, it would be advisable to have more qualified and above all polite staff (the owner first and foremost).
We strongly advise against this place.
10/06/2024: Questa sera in compagnia di un collega ci facciamo portare una bollicina Alta Langa...senza chiedere il prezzo... dopo averla aperta e assaggiata ci siamo accorti non era buona e abbiamo fatto presente al barman del difetto.... lui si è subito risentito rispondendoci che non ci poteva fare niente e che avremo dovuto pagarla... abbiamo risposto che siamo persone per bene e l'osservazione fatta non era una scusa per non pagare la bottiglia ( di cui non conoscevamo nemmeno il prezzo) ma un osservazione da rivolgere eventualmente alla proprietaria. Nel mentre abbiamo ordinato un'altra bottiglia e abbiamo iniziato a berla... dopo qualche minuto è tornato il barman dicendoci che si era consultato telefonicamente con una persona che si intende di vini e gli aveva confermato che diversamente da quanto da noi segnalato, la bottiglia era buona.
Sorvolando sulla maleducazione e incompetenza del barman, abbiamo fatto presente che forse sarebbe stato più professionale dare modo all'intenditore, di assaggiarla e che comunque per noi non era un problema pagargli questa bottiglia ( ne avevamo ordinata già un'altra).
Dopo pochi minuti si avvicinata al nostro tavolo una signora con modi scorbutici e arroganti dicendoci che lei era la proprietaria del locale e che era stata informata della situazione,,,, contestando la nostra ossevazione sul vino....ci ha detto che altre bottiglie uguali erano buone e pertanto non poteva essere corretta la nostra critica. SOTTOLINEANDO che il ragazzo che ci aveva servito è un barman e pertanto un esperto di vini, ci ha invitato a pagare la bottiglia....( di cui non conoscevamo ancora il prezzo). Gli abbiamo fatto presente che i vini si possono rovinare.. che da larte nostra non c'era alcun problema a pagare questa benedetta bottiglia e che sarebbe comunque stato più opportuno far giudicare il contenuto a qualcono con qualifica... dopo qualche decina di minuti, la proprietaria uscendo ci ha informati che la bottiglia che stavamo bevendo era offerta mentre quella oggetto di critica dovevamo pagarla perchè secondo lei era buona.
Sorvolando sui modi e sulla competenza, abbiamo ribadito che per noi non è mai stato messo in discussione il pagamento della bottigliabma comunque abbiamo accettato l'offerta.. valore della bottiglia difettosa pagata 75 €... valore della bottiglia buona offerta 45€.
Premesso che non comprendiamo il principio della proprietaria che l'ha portata a fare questa scelta, se non ci fossero stati questi comprtamenti poco professionali e arroganti, avremo dato come macia ai barman i 75 € della bottiglia offerta.
Complimenti alla proprietaria e al barman del Dom's.
1