Antica Locanda della Via Francigena In Vetralla

6,2

Basado en 451 opiniones encontradas en 2 webs


tend

15
Di 53
in Vetralla
9
Di 30
di cucina Italiana in Vetralla

I clienti commentano i loro piatti di...

carne pasta pagare pesce bellissimo pizza funghi antipasti porta fettuccine

Gestione recensioni

Recensioni Nota
Google 361 8.2
Recensioni Nota
TripAdvisor 99 8.2
Lovely place, very well kept. Excellent food.
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17 Maggio 2025
10,0
My family and I had dinner, we had a great time, excellent service, very kind and always helpful staff, everything was excellent, nothing to add 🥰🥰🥰🥰🥰
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02 Maggio 2025
10,0
I STAYED OVERNIGHT IN THIS STRUCTURE IMMERSED IN THE GREEN VERY QUIET AND QUIET ENVIRONMENT CLEAN AND HEATED THEN I WENT DOWN TO DINNER AT THE HOTEL'S BRACERIA WHERE I FOUND A REALLY NICE WELCOME FROM BOTH THE OWNER AND THE GIRLS IN THE ROOM, YOU CAN CHOOSE AMONG THE BEST MEATS ON THE MARKET ACCOMPANIED BY AN IMPORTANT CELLAR....REALLY GOOD SEE YOU SOON!!
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30 Aprile 2025
10,0
A place surrounded by greenery, really beautiful, comfortable. Abundant breakfast. A little gem for enthusiasts, a meeting place for Alfisti gatherings... beautiful, beautiful, absolutely recommended...
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27 Aprile 2025
10,0
Very friendly staff! Great rooms! The fact that it is not centrally located ensures peace and quiet, unless there is a storm! I cycled from Würzburg to Rome and found it to be the best accommodation of the trip.
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16 Gennaio 2025
10,0
Great restaurant! Top quality food, amazing selection of wine and extremely kind staff. Couldn't be happier!
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12 Gennaio 2025
10,0
Ci sarebbe un bel pò da scrivere ma cercherò di essere sintetico. 2 attività a conduzione della medesima famiglia che però viaggiano su due binari completamente diversi. Bene la ristorazione. Il servizio dei ragazzi in sala è veloce e cordiale, anche premuroso nei confronti dei nostri bambini, nonostante i tavoli quasi tutti occupati. Anche le pietanze a cena sono servite con cura e la qualità è ottima. Per ciò che è riguardato noi, l'unica sbavatura è stata far uscire i piatti ordinati non tutti assieme. Conto leggermente salato. Le note dolenti vengono tutte per il servizio di B&B. Di per sè il luogo è carino, immerso nella campagna tra gli ulivi. Anche le stanze sono graziose nonostante sembrino parecchio vissute con un pò di muffa e segni sui muri. Prenotazione effettuata su Booking non rimborsabile. Da possessori di cane dal 2018, abbiamo cura in ogni occasione, di assicurarci che ogni struttura a cui ci rivolgiamo accetti di ospitare anche il nostro cane. Dalla descrizione e dai servizi offerti che compaiono appunto su Booking, la struttura in questione previo supplemento, ammette animali. Il proprietario al check-in intorno alle 13 e 30 non fa caso al nostro cane anche perchè era in auto, ma qualche ora dopo incontrandomi nel parcheggio delle auto appena mi vede insieme al mio cane si paralizza. Mi dice subito che non avevo comunicato la presenza dell'animale, anche se è cosa che appunto faccio da quando lo posseggo e mi par strano ciò che mi dice. Ad ogni modo stronco sul nascere qualsiasi tipo di battibecco e cerco di rassicurare il proprietario circa la natura docile e la pacatezza del mio cane. È un cane corso di 70kg e, il signore mi racconta che in passato ha avuto spiacevoli sorprese con altri animali di grossa taglia nelle sue stanze. Mi metto quindi subito anche nei suoi panni di proprietario e cerco di rassicurarlo qualora al momento del check-out dovesse notare qualcosa di strano nella stanza rendendomi disponibile a qualsiasi inconveniente. Le stanze: siamo a dicembre e da queste parti fa abbastanza freddo. L'unica presenza di termosifoni è nel bagno. Nell'unica stanza, ossia dove ci sono i letti, non c'è nemmeno un termosifone. Vi è un termoconvettore che però non riusciamo a far funzionare. Cerchiamo quindi di contattare il proprietario ma senza successo. Ci accorgiamo in serata di non essere gli unici sfortunati in quanto nella stanza attaccata alla nostra, riusciamo a sentire distintamente il suono dei tasti del display premuti insistentemente dal nostro vicino di camera per circa 20 minuti. Anche lui probabilmente non riusciva a far funzionare il termoconvettore. Mia moglie fa un ultimo tentativo intorno alle 22:30 cercando di contattare il proprietario e chiedendo se fosse possibile avere quantomeno una stufetta, ma non riceve risposta. La mattina, nella sala colazioni dov'è presente anche la reception e il proprietario, dopo aver appunto consumato il pasto e constatato che non vi sono opzioni per intolleranti al lattosio, facciamo presente appunto a quest'ultimo il disagio che abbiamo riscontrato e ci risponde che sarebbe venuto subito a controllare, ma quella mattina magicamente l'elettrodomestico aveva deciso di funzionare. Non sono un albergatore e non mi sento di giudicare chi appunto lo fa da anni, ma il servizio che a noi è stato riservato a cominciare dall'accoglienza un pò fredda per passare poi all'indifferenza alle nostre richieste mi ha lasciato un pò l'amaro in bocca
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09 Dicembre 2024
6,0
There would be quite a bit to write but I will try to be concise. 2 businesses run by the same family which however travel on two completely different tracks. The catering is good. The service of the kids in the room is fast and friendly, also attentive towards our children, despite the tables being almost all occupied. Even the dishes at dinner are served with care and the quality is excellent. As far as we were concerned, the only flaw was that the ordered dishes were not delivered all together. Slightly salty bill. The sore points all come from the B&B service. The place itself is nice, immersed in the countryside among olive trees. The rooms are also nice despite looking very lived in with a bit of mold and marks on the walls. Reservation made on non-refundable Booking. As dog owners since 2018, we take care on every occasion to ensure that every facility we turn to also accepts to host our dog. From the description and services offered which appear on Booking, the structure in question allows pets for a supplement. At check-in at around 1.30pm the owner didn't pay any attention to our dog also because he was in the car, but a few hours later when he met me in the car park as soon as he saw me with my dog ​​he paralysed. He immediately tells me that I hadn't communicated the presence of the animal, even though that's what I've been doing since I owned it and what he tells me seems strange to me. In any case, I nip any type of squabble in the bud and try to reassure the owner about the docile nature and calmness of my dog. He is a 70kg Cane Corso and the gentleman tells me that in the past he has had unpleasant surprises with other large animals in his rooms. I therefore immediately put myself in his shoes as the owner and try to reassure him if at the time of check-out he notices something strange in the room, making myself available for any inconvenience. The rooms: it's December and it's quite cold around here. The only presence of radiators is in the bathroom. In the only room, where the beds are, there isn't even a radiator. There is a convector which however we cannot make work. We then try to contact the owner but without success. In the evening we realize that we are not the only unlucky ones as in the room next to ours, we can clearly hear the sound of the display keys pressed insistently by our roommate for about 20 minutes. He probably couldn't get the convector to work either. My wife makes one last attempt around 10.30pm trying to contact the owner and asking if it was possible to at least have a heater, but she receives no response. In the morning, in the breakfast room where the reception and the owner are also present, after having consumed the meal and noted that there are no options for lactose intolerants, we point out to the latter the inconvenience we have encountered and he responds to us who would have come straight away to check, but that morning the appliance had magically decided to work. I'm not a hotelier and I don't feel like judging anyone who has been doing it for years, but the service that was given to us, starting with the somewhat cold welcome and then moving on to the indifference to our requests, left me a little disappointed. bitter in the mouth.
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08 Dicembre 2024
6,0

Ristoranti simili a Viterbo

6,2
586
Recensioni

Ristorante Locanda Dal Sor Francesco

28/04/2025: Sono tornato dopo anni in questo ristorante, che dire resta un'eccellenza. Carna squisiat, serivizio eccellente, ampia cartea dei vini. Antipasto buonissimo. Insomma non delude mai, tornerei immediatamente. VOTO 10
04/12/2024: Siamo stati una notte in B&B. Niente da dire sulla pulizia e sulle camere e sull'arredamento. Mi aspettavo una colazione a buffet ed invece abbiamo trovato fette biscottate e qualche trancio di crostata, meno male che ci hanno fatto il caffè ed il latte... Abbiamo mangiato anche la sera al ristorante, un salasso. Direi che il rapporto prezzo/qualità è appena sufficiente
6,2
439
Recensioni

Il Bocconcino

16/11/2024: A special Sunday, visiting the dying city, but we arrive late and the pangs of hunger are felt Quick look on social media, mmmmh, “Il Bocconcino”, in the name of omen? a quick phone call and we manage to book, we will arrive at 2.00 pm, no problem, we are waiting for you having arrived in Bagnoregio, after a quick reconnaissance tour I find a corner and park the place is very nice, sober in its furnishings with tavern tables and chairs, the white tablecloths set crookedly, small but captivating the menu is not the usual 10 pages, which means that attention is paid to seasonality, 4 first and 4 second courses, 2 vegetarian options, as well as 3 side vegetables, 4 also the choices of desserts it's already late, so we speed up the order and taste the Cappuccino with truffle, egg, potatoes and crumbs together, in the meantime two croutons arrive as the house entrée, with sausage and livers, very nice and tasty Then comes the cappuccino, beautifully presented, it looks like a real cappuccino, served in a large cup, very good with the egg that binds and amalgamates the flavors of the potatoes, the truffle and the crumbs give it that crunch that doesn't hurt We also chose the first courses, I will take an off-menu first course which is intriguingly proposed to me by the waiter, fettuccine with ancient chicken giblets sauce and my wife ricotta and spinach gnocchi with roasted datterini tomatoes and crunchy chopped bacon The pasta is strictly handmade and I discover with pleasure, finding the colurgionis and seadas on the menu that the eclectic Chef is Sardinian The first courses are excellent, the fettuccine rich in grandmother's ancient flavours, full of rich meat sauce, fragrant and tasty with fifth quarter, my favorite The soft and tasty gnocchi embellished with roasted datterini tomatoes and made precious in taste by the crunchy bacon made into grains Even for the wine we refer to the flavors of Sardinia for which a pure white Vermentino Terre Fenicie, served cold in its glassette The second courses arrive: a beautiful Angus enrecote with caramelized red Tropea onion, naturally rare, cooked to perfection, very tender and flattering with its caramelized onions and aubergine meatballs with roasted cherry tomato sauce and flavored with aromatic herbs, soft and tasty Finally, how can you miss the Seadas in a Sardinian restaurant; mine with strawberry tree honey and my wife's with wildflower, both delicious, but the strawberry tree that I love gives it that extra boost Big compliments to the Chef with whom we spoke at the time of the bill, very kind and nice See you next time to try the culurgionis!

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